Köpvillkor

Köp- och leveransvillkor
1. Orderbekräftelse
En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

2. Leveranstid
Leveranstiden är normalt några dagar från det att din beställning görs. Skulle någon vara tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.

3. Frakt
Fraktkostnaden kan du se i kassan innan du bekräftar köpet.

4. Betalningssätt
Vi använder oss av betalningsalternativet Klarna Checkout. Observera att vi som leverantör är ägare tills full likvid erlagts.

5. Sen betalning
Vid eventuell fakturering är betalningstiden 10-30 dagar. Vid sen betalning påförs dröjsmålsavgifter och dröjsmålsränta enligt lag. Rätten att mottaga betalning kan ske utan ditt medgivande.

6. Ångerrätt
Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för returfrakten. På fakturan anger du returorsak ”Ångerrätt”. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.

7. Reklamationer
Vid skadat paket reklamerar du det direkt till transportören innan du kvitterar försändelsen. Säkerställ därför att godset är helt och oskadat innan du kvitterar försändelsen. Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. Kundtjänsten sänder en förfrankerad returetikett. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald.

8. Återbetalning

Återbetalning sker i den utsträckning varan inte är fullvärdig vid leverans.

9. Tvist
Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.